سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت های مهم جراحی اسلیو معده با روش های دیگر در چیست؟

 از جمله تمرینات ورزشی موثر، رژیم غذایی مناسب و در نهایت نیز جراحی لاغریجراحی اسلیو معده یکی از رایج ترین و محبوب ترین روش های درمانی برای رسیدن به تناسب اندام است. در این روش بیمار می تواند در طی مدت معینی، بسیاری از مشکلات وزن اضافه خود را برطرف کند.

در روش اسلیو معده حجم معده به میزان مشخصی کاهش می یابد و دیگر قابلیت بازگشت ندارد. از این رو بیمار می تواند با گذشت زمان، حجم کمتری غذا میل نموده و به لاغری دست یابد. به طور کلی باید بگوییم جراحی اسلیو 80 درصد از معده را از بدن حذف می کند. این امر کمک می کند تا بیمار بیش از 75 درصد از وزن خود را نیز از دست دهد. البته در یک پروسه زمانی مشخص. 
اولین مرحله جراحی جابجایی دوازدهه ابتدا با نام جراحی اسلیو معده شناخته شد. پس از ان که جراحان DS موفقیت را در اولین مرحله جراحی مشاهده نمودند، پیش از آنکه مرحله دوم جراحی کاهش وزن را اغاز نمایند، آن را به عنوان بخش اصلی در نظر گرفتند. 
بیمارانی که جراحی اسلیو انجام می دهند ممکن است برخلاف روش های دیگر لاغری، در مدت طولانی ترین به موفقیت دست یابند. اما مزایای کاهش وزن در طولانی مدت می تواند یک دلیل عالی برای محبوبیت اسلیو معده به شمار رود. بیمار در طی مدت 6 ماه تا یکسال 70 تا 90 درصد از وزن اضافی خود را از دست خواهد داد.
در حالی که روش های جراحی لاغری دیگر در مدت کوتاه تری بیمار را به لاغری می رسانند. اما این مسئله نیز برای آنها مشکلات سلامتی به همراه خواهد داشت. پیش از آنکه روش جراحی لاغری مناسبی را انتخاب کنید، بهتر است با پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح اسلیو معده، بهترین روش جراحی لاغری را به بیماران خود پیشنهاد می کند. 
یکی از سوالاتی که ذهن بیماران زیادی را به خود درگیر نموده است، این مسئله است که چه میزان از وزن پس از جراحی لاغری اسلیو کاهش می یابد؟ اصولا در روش درمانی بای پس معده بیمار پس از گذشت 6 ماه می تواند 60 درصد از وزن اضافی خود را از دست دهد. اما این سرعت کاهش وزن برای او مشکلات دیگری را به همراه خواهد داشت.
در حالی که بیماران اسلیو معده پس از جراحی، در مدت یک سال 70 درصد از وزن خود را کاهش می دهند.روند کاهش وزن بعد از این جراحی لاغری به سه بخش تقسیم می شود. در سه ماه اول حدود 33 درصد از وزن بیمار کاهش می یابد. پس از آن در شش ماه نیمی از وزن اضافی بیمار برطرف خواهد شد.
در نهایت نیز پس از یک سال بیمار می تواند شاهد از دست دادن بیش از 70 درصد از وزن خود گردد. اصولا بیماران اسلیو معده بعد از 1 تا 2 سال گذشتن از جراحی می توانند به وضعیت نرمال و طبیعی خود بازگردند. 
هر روش درمانی برای بیماران که به آن نیاز دارند، فوایدی به همراه خواهد داشت. یکی از این روش ها نیز جراحی اسلیو معده می باشد. با انجام این عمل جراحی بیمار می توان مشکلاتی همچون بیماری آپنه خواب، بیماری فشار خون بالا، بیماری دیابت نوع 2 و بیش از 12 نوع بیماری دیگر را از بدن خود دور کند. 
اگر دقت کرده باشید، بیشتر افرادی که از تناسب اندام برخوردار هستند، یا وزن کمی دارند نسبت به مردم دیگر از سلامتی جسمی بیشتری برخوردار می باشند. پس کاهش وزن می تواند مشکلات زیادی را از بدن رفع نماید. تا زمانی که شخص چاق مراقبت های بعد از جراحی اسلیو معده را رعایت نماید، می تواند وزن خود را در حد متعادل نگه دارد. 
این روند درمانی به بیمار کمک می کند تا بیماری آسم را به دلیل وزن بالا درمان کند. از طرف دیگر مشکلات کلسترول خون بالا نیز در این دسته از افراد کاهش می یابد. البته به همان میزان که انتخاب پزشک متخصص برای جراحی حائز اهمیت است، باید بگوییم که بیمار نیز در کسب نتیجه نقش مهمی را ایفا می کند. 
یعنی اگر بیمار مراقبت های بعد از جراحی اسلیو معده را به درستی انجام دهد، می تواند موفق به کسب نتیجه مطلوب بعد از عمل شود. پس خود بیمار نیز به میزان پزشک در رسیدن به نتیجه نقش دارد.