سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جدی ترین عوارض ناشی از جراحی چاقی کدامند؟

افراد خاصی هستند که پس از انجام جراحی چاقی با مشکلات جدی مواجه می شوند. این که بیمار تا چه میزان درگیر عوارض جراحی چاقی شود، بسته به انتخاب پزشک او دارد.

از جمله جدی ترین عوارضی که ممکن است بیمار پس از جراحی چاقی درگیر آن شود، باید به سندرم دامپینگ، هیپوگلیسمی و اسهال مزمن اشاره نماییم. از آنجایی که در روش جراحی لاغری و چاقی، بخشی از حجم معده برداشته می شود، بیمار ممکن است با عوارض جراحی چاقی مواجه شود. 

سندروم دامپینگ خود به میزان کافی برای بیمار خطرناک است. اما در کنار خود مشکلات دیگری را نیز به همراه می آورد که ممکن است بیمار را بیشتر به خطر اندازد. بالا رفتن سطح قند خون در بدن و افزایش ترشح انسولین در بدن، دو مشکلی هستند که بیمار پس از درگیر شدن به عارضه سندرم دامپینگ به آن مبتلا می شود.

مهمترین خطر جراحی لاغری طبق مطالعات چیست؟ 

یکی از مهمترین عوارض جراحی چاقی را می توانیم انسداد روده ها بیان کنیم. تقریبا بین 3 تا 9 درصد از بیمارانی که اقدام به انجام جراحی چاقی با روش بای پس معده می نمایند، با مشکل انسداد روده کوچک مواجه می شوند. این مشکل می تواند در قسمت فتق داخلی چسبندگی به وجود آورد. 

البته لازم به ذکر است که این عارضه نادر بوده و در کمتر بیماری رخ می دهد. اما از آنجایی که یکی از عوارض جراحی چاقی خطرناک به شمار می رود، بهتر است بیمار به سرعت پس از مشاهده این عارضه، به پزشک مراجعه کند. به طور کلی باید انسداد روده را یکی از نادرترین عوارضی به شمار آوریم که بیمار پس از جراحی چاقی به آن مبتلا می شود.