سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و ویژگی های انجام جراحی چاقی چیست؟

چاقی یکی از عوامل خطرناک برای ابتلا به بیماری های جدی است. از این رو جدی گرفتن جراحی چاقی و لاغر شدن مسئله مهمی است که باید به آن پرداخت. افرادی که اقدام به جراحی لاغری می نمایند می توانند سلامت خود را در برابر بروز بیماری هایی همچون سرطان ، دیابت ، بیماری های قلب ، سکته مغزی و ... حفظ کنند.

حتی در طی مطالعاتی که دانشمندان بر روی چاقی انجام داده اند ، دریافته اند که این مشکل با بیماری سرطان پانکراس نیز ارتباط مستقیم دارد. پس اقدام به جراحی چاقی می تواند به میزان قابل توجهی سلامت انسان را تضمین کند. این روش ساده و پرطرفدار ، در اکثر مواقع نتیجه بخش بوده و بیمار را از خطرات بسیاری دور نموده است.

انواع روش های جراحی لاغری کدام هستند؟

روش های جراحی بسیاری وجود دارد که هر یک به نوبه خود می توانند به کاهش خطرات و بیماری های چاقی کمک کنند. البته به خاطر داشته باشید که جراحی چاقی از حساسیت بالایی برخوردار است. از این رو همیشه به دنبال پزشک متخصص در این زمینه باشید.

در میان روش های شناخته شده جراحی چاقی در دنیا ، باید به موارد زیر اشاره کرد:

جراحی اسلیو معده

جراحی بای پس معده

جراحی حلقه قابل تنظیم معده

جراحی بالون معده

البته برای انجام این روش های جراحی چاقی شایعات بسیاری وجود دارد که باید بگوییم هیچ کدام صحت ندارند. زیرا جراحی های لاغری برای برطرف کردن چاقی از جمله ایمن ترین و کم خطرترین روش های درمانی به شمار می روند.

اما مسلما جراحی که توسط پزشک متخصص انجام شود ، نسبت به جراحان تازه کار میتواند نتیجه بهتری به همراه داشته باشد.