سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های کوچک کردن معده بصورت موقت و دائم

چه کسی می تواند اقدام به جراحی کوچک کردن معده نماید؟

جراحی اسلیو معده یا کوچک کردن معده، در اصل یک روش درمانی برای بزرگسالانی است که از چاقی رنج می برند. در صورتی که فرد متقاضی تمامی شرایط جراحی لاغری را داشته باشد، می تواند با این روش ها به راحتی معده را کوچک نموده و به لاغری دست یابد. 

روش های کوچک کردن معده برای بزرگسالانی که BMI بدن آنها از 50 بیشتر است، مناسب است. زیرا با انجام این روش های جراحی اسلیو معده می توانند به تناسب اندام دست یابند. بسیاری از کلینیک های جراحی لاغری، خدمات کوچک کردن معده به صورت دائم و موقت را به افرادی که بالای 60 سال سن دارند، ارائه نمی دهند. 

زیرا ممکن است برای این دسته از افراد جراحی لاغری و کوچک کردن معده مضراتی به همراه داشته باشد. اما افرادی که برای جراحی و بیهوشی مناسب باشند، افرادی که تمامی روش های دیگر را برای کاهش وزن امتحان کرده و به نتیجه نرسیده باشند، می توانند اشخاص مناسبی برای انجام جراحی با روش های کوچک کردن معده به شمار روند. اما این روش های لاغری و کوچک کردن معده به چند دسته تقسیم می شوند؟ در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. 

بهترین روش های کوچک کردن معده کدامند؟

اصولا هر پزشک، بسته به مهارت و تخصص خود یکی از روش های لاغری و کوچک کردن معده را به بیمار پیشنهاد می دهد. می توانید با مراجعه به آقای دکتر علی امیر احمدی در خصوص بهترین روش هایی که می تواند به کوچک کردن معده کمک کند، اطلاعات به دست آورید. 

از جمله بهترین روش های کوچک کردن معده باید به موارد زیر اشاره نماییم:

اسلیو معده: برخی ممکن است اسلیو معده را با نام آستینی کردن معده نیز بشناسند. در این روش تنها بخش آستین شکل معده بخیه زده می شود که حجم معده را کاهش داده و منجر به سیر شدن سریع بیمار در حین خوردن غذا می شود. 

بای پس معده: یکی از روش های کوچک کردن معده و جراحی لاغری که قسمت زیادی از معده را کنار میگذارد، بای پس معده است. با این روش درمانی علاوه بر این که غذای زیادی از معده رد نمی شود، حتی به دلیل کوچک شدن روده، از آن نیز عبور نمی کند. 

لاپاراسکوپی: این مورد از روش های کوچک کردن معده را می توانیم در اصل نوعی حلقه گذاری در قیمت بالایی معده به شمار آوریم. حلقه با فشردن قسمت فوقانی معده، باعث می شود تا تنها مقدار کمی غذا وارد معده شود و شخص احساس سیری کند. 

اسلیو معده با سوئیچ اثنی عشری: این روش تقریبا شبیه به روش اسلیو معده است. تنها در این روش پزشک بخشی از روده کوچک را که به سوئیچ اثنی عشر شهرت دارد، برمی دارد. 

چه تکنیک های دیگری غیر از جراحی، برای کوچک کردن معده وجود دارد؟

علاوه بر موارد یاد شده تکنیک های دیگری نیز وجود دارند که بدون نیاز به جراحی، می توانند به کاهش وزن کمک کنند. روش های کوچک کردن معده که به روش بالون معده شهرت دارند، از جمله این تکنیک ها به شمار می روند. 

 در این روش بالون نرمی که از آب نمک یا هوا پر شده است در معده قرار می گیرد. که از خوردن غذای زیاد در فرد جلوگیری می نماید. این روش موقتی بوده و تنها 6 ماه میتواند برای لاغری موثر باشد. پس از پایان 6 ماه باید این بالون از بدن خارج شود. در غیر این صورت می تواند خطراتی را برای فرد به همراه داشته باشد. 

روش بالون معده از دهه 1980 در جهان رونق یافت و افراد بسیاری از این روش برای کاهش وزن استفاده کردند. برخی مواقع ممکن است پزشک برای ان که معده را برای مدت زمان بیشتری کوچک نگه دارد، داروهایی برای کاهش اسید معده برای بیمار تجویز کند. 

با مصرف این داروها می توان طول عمر بالون موجود در معده را افزایش داده، و بیمار میزان بیشتری از وزن خود را کاهش دهد. روش های کوچک کردن معده معمولا به صورت جراحی هستند. اما از این میان، روش بالون معده ساده ترین و موقتی ترین روش کوچک کردن معده است.