سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عمل اسلیو معده راهی برای لاغری

در عمل اسلیو معده حدودا 70 تا 80 درصد از حجم معده برداشته میشود و معده کوچکتر از قبل خواهد شد. و در اصطلاح پزشکی معده به شکل یک آستین خواهد شد. با انجام این عمل حدودا فرد می تواند 60 درصد از وزن بدن خود را از دست بدهد و لاغرتر شود.

ابتدا و قبل از انجام عمل، با انجام جلسات مشاوره زیر نظر پزشک متخصص اینکه فرد برای این عمل گزینه مناسبی هست یا خیر بررسی می شود. بعد از بررسی ها و تایید پزشک، این عمل از طریق تکنولوژی لاپاراسکوپی انجام شده و به این ترتیب با ایجاد چند برش کوچک و محدود در شکم و فرستادن لوله ای دوربین دار به داخل معده، قسمت هایی از معده برداشته شده و بعد از انجام منگنه های جراحی بر روی قسمت های باقیمانده، معده به شکل آستینی باریک درخواهد آمد و غذای کمتری را می تواند درون خود جای دهد.

با کمک لاپاراسکوپی هم میزان تهاجم به بدن کاهش یافته؛ هم میزان درد و خونریزی احتمالی و همچنین دوره نقاهت و بهبودی زودتر پیش خواهد رفت. ممکن است دوره بستری شدن در بیمارستان حدود 3 تا 5 روز به طول بیانجامد و همچنین میزان درد بعد از عمل هم قابل تحمل بوده و می توان با کمک مسکن تا حدود زیادی آن را کنترل کرد.

کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده به چه صورت است؟ آیا این روش قابل برگشت است؟

معمولا بیماران با کمک این روش میتوانند ظرف مدت 2 سال، 50 تا 70 درصد و به طور میانگین 60 درصد وزن خود را به مرور از دست بدهند. در ماههای اولیه بعد از عمل این کاهش، بسیار سریع اتفاق خواهد افتاد اما به شرطی که دستورات و رژیم های غذایی پزشک و متخصص تغذیه به نحو احسن عملی شود و همچنین ورزش هم به طور دائم در برنامه زندگی بیمار وجود داشته باشد. این روش، به طور کلی روشی غیرقابل برگشت است. البته به شرطی که فرد به دستورات داده شده پایبند باشد.

عمل اسلیو معده برای چه افرادی توصیه می شود؟

. کسانی که دارای شاخص توده بدنی بالای 40 هستند.

. مشکلی در ارتباط با چاقی داشته باشند مانند دیابت و فشار خون بالا، کلسترول بالا، آپنه خواب ( وجود توده بدنی 30 تا 9/39)

این روش برای افرادی است که این دو مشخصه را داشته باشند. شاخص توده بدنی عبارت است از:

وزن تقسیم بر قد به توان 2

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده چگونه است؟

معمولا تا 3 روز بعد از عمل بیمار فقط باید از شربت آب و عسل به عنوان غذا استفاده کند تا التهاب زخم و محل جراحی در معده کم شود. تا 1 ماه اول بعد از جراحی، فرد بیمار باید فقط از مایعات صاف شده به عنوان غذا استفاده کند و از ماه دوم تا پایان ماه سوم هم از فراورده های غذایی له و میکس شده و به شکل پوره باید استفاده نماید.

بعد از این زمان هم به دستور پزشک متخصص و زیرنظر ایشان باید رژیم های غذایی معمول تر و البته سبکتر و کم کالری تر را شروع نماید.

مزایای عمل اسلیو معده چیست؟

. انجام این عمل می تواند به بهبود و کم شدن عوارض مشکلاتی همچون دیابت و کلسترول و فشار خون بالا بیانجامد.

. می تواند در بهبود مشکلاتی همچون آسم و تنگی نفس بر اثر چاقی هم کمک کننده باشد.

. سلامت مفاصل بدن و کم شدن فشار ناشی از وزن بالا بر روی آنها

. کم شدن خطرات احتمالی بروز سرطان هایی که عامل چاقی بر آنها موثر هستند مانند سرطان روده بزرگ، سرطان پستان، سرطان لوزالمعده و...

نکات نهایی:

برای رسیدن به بهترین نتایج بعد از عمل اسلیو معده، بهتر است تا مدتها زیر نظر پزشک متخصص جراحی لاغری باشید و البته با پشتکار بالا و توجه به رژیم غذایی و ورزش، برای همیشه با چاقی خداحافظی کنید. هر چند دشوار و پیچیده ممکن است باشد؛ اما شدنی است.