سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماستوپکسی یا جراحی لیفت سینه چگونه است؟

اگر از بیمارانی که تمایل به انجام این جراحی دارند سوال پرسیده شود، آنها بیان می کنند که جراحی لیفت سینه را برای از بین بردن پوست اضافی و بهبود بخشیدن به سینه ها انجام می دهند. حتی در برخی مواقع نیز ممکن است بیماران با جراحی لیفت سینه، به تغییر سینه های خود نیز کمک کنند. زیرا ماستوپکسی یک روش موثر برای بالا بردن سینه ها و نوک سینه ها بوده و کمک می کند که بافت سینه ها جوان تر و زیباتر شود. 

آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح زیبایی، بسیاری از بیماران خود را با روش های مناسب لیفت سینه، به زیبایی و جوانی رسانده است. حتی بیمارانی که با مشکل عدم تقارن سینه ها مواجه بوده اند نیز، با روش لیفت پستان مشکل خود را برطرف نموده اند. 

پیش از انجام عمل ماستوپکسی چه اقداماتی باید انجام شود؟

اولین قدم برای انجام جراحی لیفت سینه، مسلما معاینه و مشاوره در حضور پزشک جراح خواهد بود. در این جلسه مشاوره، پزشک متخصص برای بیمار مراقبت های خاصی را مطرح می کند. در صورتی که بیمار موفق شود تمامی این مراقبت ها را به درستی انجام دهد، می تواند نسبت به نتیجه جراحی نیز اطمینان خاطر داشته باشد. 

از جمله مراقبت های پیش از عمل، بررسی اهداف بیمار از جراحی است. بیمارانی که هدف مشخص از انجام جراحی ماستوپکسی دارند، مسلما می توانند نتیجه بهتری از این جراحی به دست آورند. از سوی دیگر پزشک نیاز دارد تا محل قرار گیری نوک سینه بعد از عمل را ارزیابی کند. تا پس از جراحی با مشکلاتی در این خصوص مواجه نشود. 

در نهایت نیز لازم است سینه های بیمار از نظر تقارن، سایز و توده زیر بغل و سینه توسط پزشک متخصص معاینه شود. پزشکی که تمامی این مراقبت های پیش از جراحی لیفت سینه را مد نظر قرار می دهد، می تواند در کسب نتیجه مطلوب بعد از جراحی موفق تر باشد. 

علاوه بر این موارد، لازم است پیش از عمل ماستوپکسی، سن بیمار، سابقه مصرف سیگار، دفعات زایمان، سابقه بیماری های خانوادگی بد خیم، بیماری های زمینه ای، مصرف دارو ... نیز توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد. با کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، پزشک می تواند از جراحی نتیجه مطلوب تری به دست آورد. 

انواع برش های مناسب برای لیفت سینه کدامند؟

در روش جراحی ماستوپکسی سه الگوی برش بر روی سینه وجود دارد. از جمله برش ورتیکال، برش دایره ای در اطراف نوک سینه و برش لنگری. هر یک از این روش ها فرآیند جراحی متفاوتی دارند. در روش برش ورتیکال، این برش بر دور هاله سینه ایجاد شده و یک برش نیز به صورت عمودی در زیر هاله سینه ایجاد می شود. 

برش ورتیکال معمولا به ندرت برای جراحی لیفت سینه مورد استفاده قرار می گیرد، اما بهترین نتیجه را نیز برای بیمار به همراه خواهد داشت. در کنار این روش، برش دایره ای در اطراف نوک سینه وجود دارد. این الگوی برش، معمولا  برای سینه های افتاده ای که افتادگی آنها جزئی می باشد مناسب است. 

به این روش برش جراحی ماستوپکسی، تکنیک دونات نیز گفته می شود. زیرا شکل برش به شکل پیراشکی است. در انتها نیز روش برش لنگری وجود دارد. این برش به این صورت است که در اطراف نوک سینه یا آرئول، به صورت عمودی برش های افقی ایجاد می شود. تا به لیفت سینه کمک کنند. 

معمولا این روش برش لنگری برای سینه هایی که از درجه افتادگی بالایی برخوردار می باشند، مناسب است. تمامی این روش ها به بیمار کمک می کنند تا عمل لیفت سینه موفقی داشته باشد. بیمارانی که سن بالایی دارند و یا در اثر بارداری دچار مشکل افتادگی سینه ها شده اند، بیشتر به سراغ ماستوپکسی می روند. تا بدون هیچ گونه آسیب و عوارضی، جوانی و زیبایی خود را به دست آورند. 

البته برای کسب نتیجه مطلوب از این روش جراحی، بهتر است در انتخاب پزشک متخصص خود بسیار دقت نمایید. زیرا مهارت و تجربه پزشک می تواند در کسب نتیجه مطلوب موثر واقع شود.