سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراقبت پس از ابدومینوپلاستی

مهمترین نکات بعد از جراحی زیبایی شکم چیست؟ 

تمامی افرادی که اقدام به جراحی ابدومینوپلاستی می نمایند، تا به تناسب اندام دست یابند، باید برخی نکات را در خصوص این عمل بدانند. این که بعد از عمل باید چه کاری انجام دهند تا دچار عوارض خاصی نشوند. از جمله مهمترین نکات و مراقبت پس از ابدومینوپلاستی باید به موارد زیر اشاره نماییم:

به خاطر داشته باشید که پس از جراحی حتما در هفته اول برای ویزیت به پزشک خود مراجعه نمایید. 

به مدت دو هفته از مصرف هر گونه نمک در رژیم غذایی خود پرهیز نمایید. یا مصرف آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. 

حتما بعد از جراحی ابدومینوپلاستی از پن بر روی محل درمان استفاده کنید. تا از بروز مشکلاتی همچون خونریزی و لخته شدن خون جلوگیری نمایید. 

از جمله موارد مراقبت پس از ابدومینوپلاستی عدم استعمال دخانیات است. زیرا علاوه بر آن که روند بهبود عمل را کاهش می دهد، می تواند عوارض جبران ناپذیری نیز برای بدن در بر داشته باشد. 

معمولا بعد از 10 الی 14 روز بعد از عمل بخیه ها برداشته می شوند. 

 

مراقبت پس از ابدومینوپلاستی باید به چه صورت باشد؟

برخی مشکلات پس از انجام جراحی در بدن رخ خواهد داد. البته افرادی که نزد آقای دکتر علی امیر احمدی جراحی لاغری انجام داده اند، با کمترین مشکلی بعد از عمل روبرو شده اند. اما باز هم کسب اطلاع در خصوص این مشکلات می تواند برای بیمار مهم باشد. 

در صورتی که بعد از عمل احساس درد نمودید بهتر است از مسکن هایی که پزشک تجویز نموده است استفاده کنید. این احساس درد به مدت سه روز با بیمار همراه خواهد بود. برای کاهش ورم بعد از عمل، لازم است دستورات پزشک رعایت شود. 

باید بعد از عمل ابدومینوپلاستی به شدت از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید. استراحت مطلق بعد از عمل ممنوع می باشد، و از جمله نکات مهم در خصوص مراقبت پس از ابدومینوپلاستی، بالا گرفتن سر در زمان استراحت است. تا از بروز درد و فشار در محل جراحی کاسته شود. 

حتما به خاطر داشته باشید که داروهایی که پزشک تجویز کرده است را به طور مرتب میل کنید. حتما در برنامه غذایی خود ماهی، میگو، میوه و امگا 3 را بگنجانید. با رعایت این مراقبت ها می توانید زمان بهبود عمل خود را کاهش دهید. 

 

عوامل تاثیر گذار در نتیجه جراحی چه هستند؟ 

بسیاری از بیمارانی که اقدام به جراحی ابدومینو پلاستی می نمایند، با این سوال مواجه هستند که آیا نتیجه ایم جراحی بلند مدت است؟ در صورتی که بیمار تمامی مراحل مراقبت پس از ابدومینوپلاستی را رعایت کند، می تواند از بروز چربی اضافه در بدن خود جلوگیری نماید. 

برای این که نتیجه عمل ابدومینوپلاستی ماندگار شود، لازم است بیمار از نوشیدنی های طبیعی زیادی استفاده کند، مصرف غذاهایی که دارای پروتئین و ویتامین هستند را حتما در برنامه غذایی خود گنجانده و موارد احتیاطی که پزشک به ایشان یاد آوری نموده است را در نظر داشته باشد.